2 minut, 59 sekund

Sezon rallycrossowy w zimowym śnie, ale pojawiają się kolejne informacje kto z kim, gdzie czy dla
kogo będzie jeździł.

Za 75 dni początek sezonu 2017.
W ostatnich dniach gruchnęła informacja, że Petter Solberg łączy się z VW Sweden i w nadchodzącej kampanii w ramach swojego zespołu będzie wystawiał dwa VW Polo RX – dla siebie i Johana Kristofferssona.
Celem na najbliższy sezon będzie mistrzostwo producentów, przez co poprzeczka idzie bardzo wysoko. Ciekawe jak będzie się prezentować przyszłoroczne Polo – w zeszłym roku Marklund Motorsport wywalczyło tym autem 2. miejsce w klasyfikacji kierowców i 3 w klasyfikacji zespołów.

W przypadku Pettera to znacząca zmiana, która pozwoli na ponowną walkę o mistrzostwo po niezbyt udanym poprzednim sezonie, zakończonym miejscem na podium przygotowywanym przez siebie Citroenem DS3 SuperCar. Zmiana marki na VW oznacza, że jedyne DS3 zniknie na zawsze ze stawki.

Z tej okazji poniżej fotografie malowań DS3 Pettera Solberga z sezonów 2013-2016

edit: pierwsze spotkanie Pettera z Polo Supercar :

info: http://www.motorsport.com/world-rx/news/solberg-enters-volkswagen-tie-
up-for-2017-world-rx-campaign-864516/

***

Ostatnio zima zagościła na dobre. W odróżnieniu od ostatnich lat śnieg zalega już przeszło tydzień, a po chwilowej odwilży przybywa nowego. Aura wspaniała, mrozy – srogie, ale da się to przetrzymać. Jedynie samochód miał trudności z odpaleniem przy ostatnich ostrych mrozach :). Diesel w przeciwieństwie do jednostek benzynowych na rozruch potrzebuje nieco więcej czasu, ale zadbany i sprawny – jest niezawodny. Ostatnia wymiana alternatora, akumulatora, pompy wody i naprawa
rozrusznika pozwoliły łagodnie przejść ostatnie zmiany pogody…

***

Zakończył się tegoroczny Rajd Dakar, tradycyjnie relacjonowany w polskim Eurosporcie przez
Grzegorza Gaca i Sławomira Szymczaka.

Tegoroczna impreza nie była litościwa dla polskich załóg. Spośród czterech motocyklistów (Jakub Piątek, Adam Tomiczek, Maciej Berdysz i Paweł Stasiaczek) na mecie zameldował się tylko Paweł Stasiaczek (KTM 450) na odległym, 81. miejscu.

W rywalizacji quadów wystąpili Rafał Sonik, zwycięzca Dakaru z 2015 roku, oraz Kamil Wiśniewski (obaj na Yamaha Raptor 700).  Rafał Sonik po przygodach był 4., a Kamil WIśniewski 10. w klasyfikacji maratonu.

Wśród samochodów do mety w Buenos Aires na dobrym 7. miejscu dojechał Jakub Przygoński z pilotem Belgiem Tomem Colsoulem (Mini Countryman JCW All4). Dla załogi Benediktas Vanagas – Sebastian Rozwadowski (Toyota Hilux) start zakończył się na 3. etapie po spaleniu sprzęgła i przekroczeniu limitu spóźnień.

W załodze ciężarówki Team de Rooy jest Darek Rodewald, dwukrotny zwycięzca Dakaru, który w tym roku z Gerardem de Rooy i Moisesem Torrallardoną zajął ostatni stopień podium.

SAMOCHODY (wystartowało 79 załóg, metę osiągnęły 53) :

1. Stephane Peterhansel, Jean Paul Cottret (Francja/Peugeot) 28:49.30
2. Sebastien Loeb, Daniel Elena (Francja/Monako/Peugeot) strata 5.13
3. Cyril Despres, David Castera (Francja/Peugeot) 33.28

7. Jakub Przygoński, Tom Colsoul (Polska/Belgia/Mini All4 Racing) 4:14.47

MOTOCYKLE (142/96)

1. Sam Sunderland (W. Brytania/KTM) 32:06.22
2. Matthias Walkner (Austria/KTM) strata 32.00
3. Gerard Farres Guell (Hiszpania/KTM) 35.40

81. Paweł Stasiaczek (Polska/KTM 450) 19:00.05

QUADY (37/22)

1. Siergiej Karjakin (Rosja/Yamaha) 39:18.52
2. Ignacio Casale (Chile/Yamaha) strata 1:14.51
3. Pablo Copetti (Argentyna/Yamaha) 4:20.19
4. Rafał Sonik (Polska/Yamaha) 5:33.29

10. Kamil Wiśniewski (Polska/Yamaha) 8:06.09

CIĘŻARÓWKI  (50/36)

1. Eduard Nikołajew, Jewgienij Jakowlew, Władimir Rybakow (wszyscy Rosja/Kamaz) 27:58.24
2. Dmitrij Sotnikow, Rusłan Achmadiejew, Igor Leonow (wszyscy Rosja/Kamaz) strata 18.18
3. Gerard de Rooy, Moises Torrallardona, Dariusz Rodewald (Holandia/Hiszpania/Polska/Iveco) strata 41.19

Previous post Wszystkiego najlepszego!
Next post 3. Tydzień z Panem Bogiem – zapowiedź
Close